Soneparin välivarastointi toi joustoa Levorannan Autoliikkeen projektin aikataulutukseen
Sähköautojen latausasemat odottivat kauttakulkuvarastossa toimitusta juhlapyhien ajan
Vakioitu ja sähkönumerollinen latausasemien syöttökeskusmallisto latausjakokaappeineen on ollut yksi eniten kiinnostusta herättäneistä uutuuksista UTUn valikoimasta. UTUn latauskeskusmallisto varmistaa riittävää sähköistystä ja latauskentän sähkönsyötön turvallisuutta. Tuotteet on suunniteltu helpottamaan kokonaisvaltaista kohteiden sähkösuunnittelua ja toteutusta niin uudisrakentamisessa kuin saneerauskohteissa.
Erillinen latauskeskus tarvitaan silloin, kun latausasemille ei voida viedä kaapelia suoraan pää- tai nousukeskukselta. On kustannustehokkaampaa tuoda yksi isompi kaapeli pääkeskukselta lähemmäs latauskenttää ja kaapeloida pienemmillä kaapeleilla latauskeskuksilta latausasemille. Kun pysäköintialueelle tarvitaan oma sähkölaitosliittymä, on mittauksen sisältävä syöttökeskus pakollinen.
Turvallinen ja kotimainen UTUn latauskeskus nyt sähkönumerollisena vakiotuotteena
UTUn latauskeskuksen saa lähdöillä 63A / 32A / 16A (vikavirtasuojattuna tai ilman). Lähdöt on toteutettu Hagerin laadukkailla erilliskomponenteilla (johdonsuojakatkaisijat tai yhdistelmäsuojat). Pääkytkimenä on etäohjattava kompaktikatkaisija lämpö-hätä-seis -toiminnolla. Kaikissa keskuksissa on vakiona verkkoanalysaattori ModBus-tiedonsiirrolla sekä laitetilat kuormanhallinnan laitteille. Eristetty ja lämmittimellä varustettu laitetila varmistaa laitteiden toiminnan pakkasella, ja toisaalta jäähdytysmodulit lähtöyksiköissä varmistavat sähkönsyötön jatkuvuutta lämpimissä olosuhteissa.
UTUn latauskeskukset suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa UTUn tuotannossa ja niillä on Avainlippu-merkki.
UTUn latauskeskuksen ominaisuuksia:
Latausasemien syöttökeskukset ja latausjakokaapit löytyvät vakiotuotteena Soneparin valikoimasta sähkönumeroväliltä 35 006 00 – 35 006 92
Sähköautojen latausasemat odottivat kauttakulkuvarastossa toimitusta juhlapyhien ajan
Avainlippu-merkitty Walle-latauslaite kotitalouksiin ja taloyhtiöihin.
Kun omakotitalon pihalla ei ole pihakeskusta, auton lämmityspiuha vedetään autotallin tai kodin ulkopistorasiasta, jolloin jatkojohto kiemurtelee koko pihan halki. Kun kaapeli pyörii ajoväylällä ja sen päältä kuljetaan, se on alttiina kivien nirhaumille.