Jarmo Harttunen
markkinointipäällikkö, sähkönjakelu,
SLO Oy
7.10.2019

Suomessa on käyty keskustelua vastuullisuudesta. Puhutaan muun muassa ympäristön ja tuotteiden valmistuksen vastuusta sekä verkonrakentamisen vastuullisuudesta. Paljon on puhetta ja tahtotiloja, mutta kuinka on käytännön toteutuksen laita? Jokaiselle yritykselle vastuu tarkoittaa samaa kuin yrityksen maine; tekojen pitää vastata lupauksia.

Tuotevastuulla ajamme asiakkaidemme etuja

SLO on pitkään noudattanut omassa toiminnassaan tuotevastuuta. Vaadimme omissa toimittajasopimuksissa asioita, jotta voimme täyttää lupauksemme asiakkaillemme.

Välillä asiakkaat toivovat uutta toimittajaa tai tuotteita. Usein suurimpana vaikuttajana pyyntöön on tuotteen hinta. Mutta kokemuksemme mukaan halvalla ei kuitenkaan saa hyvää. Kun tuotteeseen tutustutaan tarkemmin, laatu, takuuehdot tai tuotevastuu paljastavat, mihin edullinen hinta perustuu. Olemme käsitelleet hinta-laatusuhdetta aikaisemmin SLO:n tuotepäällikkö Matti Heikkisen blogissa: Teollisuuskaapeli on joko hyvä tai halpa.

SLO:lta ei saa perävalotakuuta

SLOlla ei tehdä kauppaa lyhytjänteisesti pelkästään hinnalla. Vastaamme myymistämme tuotteista myös ostotapahtuman jälkeen. Vaadimme kaikille tuotteille STUL -takuuehtojen mukaisesti vähintään kahden vuoden takuun. Verkonrakennusympäristössä laskettu elinikä pitää olla jopa 40 vuotta. Tämä jos mikä on myös ympäristön kannalta palkitsevaa.

SLO:n valikoimalla rakennat asiakkaallesi pitkäikäistä ja ympäristöystävällistä sähköverkkoa niin asuntoihin kuin maastoon ja maineesi pysyy kunnossa luottavana sähköverkkojen toteuttajana.

Stålskog mahdollistaa turvallisen ympäristön työskentelylle

SLO:n laaja valikoima työmaadoitusvälineitä Ragnar Stålskogilta

20 kV JT- kytkentäsarjat helpottavat työtäsi

Jännitetyön edut ovat verkonomistajille huomattavat.

Uusiutumiskyvyllä etumatkaa myös asiakkaalle

SLO on keskittynyt kahden vuoden ajan palveluiden ja laadun kehittämiseen