ABB:n Value Provider -kumppanuusohjelma vahvistaa SLO:n asiantuntijoiden tuotetuntemusta

Kansainvälinen teknologiayritys ABB on rakentanut yli vuosikymmenen ajan kumppanuusohjelmaansa, jonka tarkoituksena on kouluttaa ja valmentaa myyntikanavien edustajia ABB:n valtuuttamiksi arvopalveluiden tarjoajiksi. Kattavan koulutuksen hyväksytysti läpikäyneet yritykset saavat merkiksi Authorized Value Provider -sertifikaatin.

ABB on SLO:n pitkäaikainen kumppani ja ohjelmaan osallistuminen oli luonnollinen jatkumo yhteistyölle. SLO:lla on Suomessa ainutlaatuinen asema olla ainoa sertifikaatin saanut, valtakunnallisesti toimiva sähkötarvikkeiden myynti- ja asiantuntijaorganisaatio.

Uniikki asema on ansaittu kovalla työllä ja kulkemalla pitkäjänteisesti ABB:n koulutuslinjaa. Sertifikaatti on jopa kansainvälisellä tasolla merkittävä saavutus ja koko Sonepar-konsernin laajuisestikin ainoa laatuaan.
- Sertifikaatin ansiosta yrityksemme on edelläkävijä kansainvälisessä vertailussa ja Suomenkin markkinoilla kilpailijoihin nähden teknisesti osaavampi ja pätevämpi kumppani, linjaa SLO:n toimitusjohtaja Mika Höijer.

SLO:lta saat muutakin kuin rautaa.
Mika Höijer, toimitusjohtaja, SLO Oy.

SLO:ssa myyntihenkilöstön tukena on jo reilun kahden vuoden ajan toiminut teknisen tuen osasto. Asiantuntijoiden laaja-alainen osaaminen kattaa teollisuuden tuotetuntemuksen, aurinkosähkön, pneumatiikan, ABB:n moottorit ja taajuusmuuttajat, teollisuuden erikoiskaapelit, UPSit ja energiavarastot, talo-, kiinteistö- ja teollisuusautomaation, autojen lataus- ja lämmitysratkaisut, solar-järjestelmät, data- ja teletuotteet ja valaistuksen sekä sen ohjauksen.

Kun SLO on teknisesti pätevä organisaatio, koko konsernin status on saanut positiivista nostetta kansainväliseenkin yhteistyöhön ABB:n kanssa. Mika Höijer näkee, että sertifikaatin tuoma syvällinen tuotetuntemus tukee teknistä asiantuntemusta vahvistaen teollisuusmyynnin pitkän tähtäimen kasvustrategiaa.

Merkki johdonmukaisesta ja laadukkaasta palvelusta

ABB:n Value Provider -sertifikaattiin johtava koulutus on edistyksellinen. Yritykset, jotka ovat saavuttaneet sertifikaatin, ovat ABB:n tuotevalikoiman ehdottomia asiantuntijoita.

Sertifikaatin saadakseen yrityksen on suoritettava ABB:n määrittämä kurssikokonaisuus tasokokeineen. ABB jatkokouluttaa asiantuntijoita jatkuvasti osaamisen ylläpitämiseksi. Näin asiantuntijoilla on aina ajantasaista tietoa. - Tällä hetkellä SLO:n teknisistä asiantuntijoista valtaosa on käynyt sertifiointikoulutukset, kertoo teknisen tuen päällikkö Esapekka Turunen.

Näin asiakas hyötyy SLO:n hankkimasta arvopalvelusta

Sertifikaatin ansiosta asiakkaat saavat SLO:lta täydellisen palvelupaketin. Tuoteosaaminen on erityisen vahvaa teollisuuden taajuusmuuttajissa ja prosessimoottoreissa. Tekninen tuki on aina auttanut SLO:n myyjiä ABB:n tuotteistoon liittyvissä selvityksissä, joten vuosien varrella on kertynyt arvokasta kokemusta asiakasrajapinnasta. – Sertifioitumisen jälkeen olemme pystyneet auttamaan asiakkaitamme tehokkaammin, koska asiantuntijoilla on nyt syvällisempää osaamista ABB:n tuotevalikoimasta ja valintatyökaluista, kiteyttää Esapekka.

Asiakkaan hyöty on se, että SLO:n myyjillä on koulutetut asiantuntijat tukena.
Esapekka Turunen, teknisen tuen päällikkö, SLO Oy

ABB Value Provider tuotesertifioinnit:

  • Moottorit
  • Taajuusmuuttajat
  • Laseriin perustuvat pinnankorkeusmittarit
  • Magneettiset virtausmittarit

SLO on useiden toimittajien sertifioitu partneri

  • ABB: Value Provider
  • Omron: Strategic Distributor
  • Siemens: Distribution Partner
  • SMC: Authorised Sales Partner

Kun asiakkaalla on esimerkiksi vanha moottori, joka pitää korvata uudemmalla tyypillä, asiantuntijoiden avustuksella uuden moottorin valinta on helpompaa. Samalla varmistetaan, että vanhan moottorin tai taajuusmuuttajan tilalle valitaan uusista malleista juuri asiakkaan tarpeeseen soveltuva tyyppi.

SLO:lla on keskusvarastolla laaja valikoima moottoreita ja komponentteja, joista esiasennuspalvelu laipoittaa asiakkaalle uuden moottorin nopealla aikataululla. SLO:n oma esiasennuspalvelu lyhentää toimitusaikaa huomattavasti ja tästä on asiakkaalle todellista etua.

Neljä etua asiakkaalle

  1. Koulutuksen kautta asiantuntijat ja myyjät tunnistavat asiakkaan tarpeen paremmin
  2. Pystymme hyödyntämään valmistajan työkaluja tehokkaammin
  3. Monessa tapauksessa on mahdollista hyödyntää omaa laajaa varastovalikoimaa ja täydentää tilausta moottoreiden laipoituspalvelulla
  4. Nopeimmillaan asiakas saa tarpeisiinsa räätälöidyn uuden moottorin seuraavaksi päiväksi

Lue myös

Sertifioidulla yhteistyöllä parempaa mittaustekniikkaa

Teksti:
Marja Apunen-Mäkelä
SLO Oy

SLO ylpeänä esittää: TRADEFORCE – työkalut sähkön ammattilaisille

SLO etsii jatkuvasti uusia vaihtoehtoja ja ratkaisuja asiakkailleen ja esittelee niitä Valinnat -lehdessä ja Ideat-sivulla.

Hyvin hoidettuna työturvallisuudessa on vain voittajia

Vuoden 2020 asiakastapaamisissa on käsitelty työturvallisuusasioita ja tyytyväisenä olen saanut seurata, kuinka yritykset muokkaavat työturvallisuuskulttuuriaan alati turvallisempaan suuntaan.

SLO Puistomuuntamo 1+0

SLO:n oma puistomuuntamomallisto on täydentynyt 1+0 mallilla