Antti Vuorivirta
liiketoiminnan kehityspäällikkö,
SLO Oy
4.5.2017

Smart on nyt muotia. En puhu pienistä Sveitsiläisistä kaupunkiautoista vaan teollisuuden keksimistä toinen toistaan viisaammista tuotteista.

Näiden määrä lisääntyy jatkuvasti.

Smart on kaikkialla: Smart City, Smart Home, Smart Building – ja näillä tuotteita laidasta laitaan. Mielikuvana myydään tuotteita ja ratkaisuja, jotka ovat toinen toistaan älykkäämpiä. Ohjattavaa relettä kutsutaan smartiksi ja sitä kehittänyt yhtiö ostetaan sadoilla miljoonilla euroilla. Toistaiseksi tosin hyödyt ovat riippuneet ns. Human –komponentista joita tuntuu olevan markkinoiden suurin ongelma. ​

SLO:n tehtävä on auttaa asiakkaitamme oikeissa valinnoissa hömppä-smarttien, muiden vehkeiden ja lelujen joukosta. SLO:lla on emokonserni Soneparin kautta käytettävissä kansainvälinen ja osaava verkosto tuotteiden valintaan. Tuhansien tuoteasiantuntijoiden verkosto maailmalla on huikea etu kun meidän asiantuntijamme vertaavat ja valitsevat tuotteita eri maissa ja olosuhteissa. Parhaat ja parhaiten meille soveltuvat ratkaisut tulevat heti teille tarjolle. Pelkästään Kiinassa on 10 000 valaisinvalmistajaa ja 10 000 kaapelivalmistajaa. Tarjonnan puute ei ole ongelma.

Omakotitalo saneerattiin uuden vuosituhannen teknologialla

ABB free@home optimoi omakotitalon lämmitystä ja ohjaa valoja

Älykotien sovellusbingo

Kotiautomaatio tekee tuloaan voimalla.

Geofencing antaa kodin etäohjaukselle rajat

Oman mökkitieni viimeiset sata metriä ovat ahtaat ja pimeät. Olisi suuri etu, jos tienreunan valot syttyisivät automaattisesti, kun olen tarpeeksi lähellä mökkiä.