Mode 2: Hidas lataus
Jos käytettävissä ei ole varsinaista sähköauton lataustapaa, voidaan sähköä syöttää tilapäisesti tavanomaisesta, maadoitetusta kotitalouspistorasiasta tai kolmivaiheisesta voimapistorasiasta. Silloin pitää kuitenkin huolehtia, että käytössä on liitäntäjohto, jossa on tarvittavat suoja- ja ohjauslaitteet (ml. vikavirtasuoja) sisältävä yksikkö. Tällainen liitäntäjohto kuuluu sähköautojen vakiovarustukseen.
Kotitalouspistorasia ei kestä jatkuvaa 16 ampeerin virtaa.
Käyttäjän vastuulla on rajoittaa latausvirta 8 ampeeriin standardin SFS-EN 62752 mukaisesti. Vakuutusyhtiöt voivat asettaa lisävaatimuksia kotitalouspistorasialla lataamiseen. [Lähde: Sesko ry. Sähköajoneuvojen lataussuositus 2019]
FI-sertifioitu EVPike -latausasema
SLOlla on tarjota markkinoiden ainoa FI -sertifioitu tuote, EVPike. Latausasema on varustettu kahdella supersukolla ja sillä voi ladata kahta autoa samanaikaisesti max. 10 A virralla.
Mode 3: Peruslataus
Tämä on suositeltavin lataustapa. Tehoalue on väliltä 3,7 kW – 22 kW riippuen valittavasta tuotteesta ja sähköliittymästä, johon seinälaturi asennetaan.
AC-latauksessa auton laturi määrittää, kuinka suurella teholla akkuja ladataan. Esim. seinälaturi voi olla 22 kW ja auton laturi 7,4 kW. Tällöin ladataan maksimissaan 7,4 kW:n teholla vaikka seinälaturista saisi enemmänkin irti.
Ladattavissa hybrideissä tyypillinen latausteho on 3,7 kW.