Sähkösuunnittelijoiden suosikki tehokkaan latauskentän toteutuksessa

Vakioitu ja sähkönumerollinen latausasemien syöttökeskusmallisto latausjakokaappeineen on ollut yksi eniten kiinnostusta herättäneistä uutuuksista UTUn valikoimasta. UTUn latauskeskusmallisto varmistaa riittävää sähköistystä ja latauskentän sähkönsyötön turvallisuutta. Tuotteet on suunniteltu helpottamaan kokonaisvaltaista kohteiden sähkösuunnittelua ja toteutusta niin uudisrakentamisessa kuin saneerauskohteissa.

Erillinen latauskeskus tarvitaan silloin, kun latausasemille ei voida viedä kaapelia suoraan pää- tai nousukeskukselta. On kustannustehokkaampaa tuoda yksi isompi kaapeli pääkeskukselta lähemmäs latauskenttää ja kaapeloida pienemmillä kaapeleilla latauskeskuksilta latausasemille. Kun pysäköintialueelle tarvitaan oma sähkölaitosliittymä, on mittauksen sisältävä syöttökeskus pakollinen.
Turvallinen ja kotimainen UTUn latauskeskus nyt sähkönumerollisena vakiotuotteena
UTUn latauskeskuksen saa lähdöillä 63A / 32A / 16A (vikavirtasuojattuna tai ilman). Lähdöt on toteutettu Hagerin laadukkailla erilliskomponenteilla (johdonsuojakatkaisijat tai yhdistelmäsuojat). Pääkytkimenä on etäohjattava kompaktikatkaisija lämpö-hätä-seis -toiminnolla. Kaikissa keskuksissa on vakiona verkkoanalysaattori ModBus-tiedonsiirrolla sekä laitetilat kuormanhallinnan laitteille. Eristetty ja lämmittimellä varustettu laitetila varmistaa laitteiden toiminnan pakkasella, ja toisaalta jäähdytysmodulit lähtöyksiköissä varmistavat sähkönsyötön jatkuvuutta lämpimissä olosuhteissa.
UTUn latauskeskukset suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa UTUn tuotannossa ja niillä on Avainlippu-merkki.

UTUn latauskeskuksen ominaisuuksia:

  • Sertifioitu keskusrakenne (SGS Fimko)
  • Keskuksen rakenne UTU Ahma (vankkarakenteinen kotelokeskus)
  • Kannet saranoituja kolmiosalvalla
  • Kannessa vakiona verkkoanalysaattori ModBus-tiedonsiirtoväylällä
  • Varaus yliaaltosuodatukselle verkon harmonisia yliaaltoja varten
  • Kaikissa keskuksissa laitetila kuormanhallinnan laitteille
  • Pääkytkimenä Hager H3+ kompaktikatkaisija aukiohjauskelalla (hätä-seis-ohjaus)
  • Lähtövaihtoehdot 63A, 32A tai 16A Hager johdonsuojilla tai yhdistelmäsuojilla
  • M2-malleissa energialaitoksen mittaripaikka ja sinetöintimahdollisuus
  • Keskuksessa vakiona varalähtöjä (C10/C16) muita sähköistystarpeita varten
  • Keskuksessa LED-vikaindikointi ja ylilämpötilalaukaisu (lämpö-hätä-seis)
  • Seinämalleihin saatavilla pintakaappi (suojaovi)
  • Jakokaappeihin tilataan jalusta erikseen

Latausasemien syöttökeskukset ja latausjakokaapit löytyvät vakiotuotteena Soneparin valikoimasta sähkönumeroväliltä 35 006 00 – 35 006 92

UTU

Onko nyt sähkön läpimurtovuosi liikenteessä?

Sähköautojen esiinmarssi on alkanut ja autovalmistajat lanseeraavat sähköautomalleja sekä strategioitaan ennätystahtiin. Vuonna 2019 voidaan odottaa myös sähköauton latausratkaisutarjonnan ja tuotteiden kysynnän voimakasta kasvua. Tässä murroksessa on ammattilaisilla suuri merkitys oikean informaation ja ratkaisuiden tarjoajina.

UTUlta Home Box -latausasemat sähköautojen luotettavaan lataukseen

Sähköautojen määrän kasvaessa hyvää vauhtia, luotettavien ja helppokäyttöisten latauspisteiden tarve on noussut radikaalisti. Tämän kehityksen tueksi UTU on laajentanut tuotevalikoimaansa helppokäyttöisillä ja kilpailukykyisillä Ratio Electricin HomeBox -latausasemilla. Ne soveltuvat erinomaisesti pientalojen, taloyhtiöiden ja liikekiinteistöjen latauspisteiksi.

Näin saat Wi-Fi-yhteyden kantamaan sähköauton latauspisteelle saakka

  Sähköauton latauspisteen seurantalaitteet vaativat Wi-Fi-yhteyden toimiakseen. Entä jos Wi-Fin kantama ei riitä ulos? Tässä kolme tapaa saada Wi-Fi yhteys sähköauton latauspisteelle.