Hyvin hoidettuna työturvallisuudessa on vain voittajia
Vuoden 2020 asiakastapaamisissa on käsitelty työturvallisuusasioita ja tyytyväisenä olen saanut seurata, kuinka yritykset muokkaavat työturvallisuuskulttuuriaan alati turvallisempaan suuntaan.
Hyvä myyjä aloittaa jokaisen aamunsa kysymyksellä: Kuinka voin palvella asiakkaitamme tänään hyvin? Itselle asetettu rehellinen kysymys auttaa pitämään mielessä sen tärkeimmän, eli asiakkaan.
Tuotteista pitää saada tietoa, saatavuuden pitää olla kunnossa, tietotekniikan tulee toimia, logistiikan sujua ja laskutuksen olla oikein. Yksittäiset huippusuoritukset eivät kuitenkaan pysty tuomaan pysyvää hyvän olon tunnetta. Hyvä asiakaskokemus on asioiden summa ja jokaisella SLO:laisella on tärkeä rooli kokonaisuuden kasaamisessa. Kaikki SLO:laiset eivät kuitenkaan ole suorassa kontaktissa asiakkaidemme kanssa, myynti kuljettaa viestikapulan perille.
Nopein keino paikallistaa onnistuminen tai mahdollinen epäkohta on asiakkaalta tuleva palaute. Tavoitteenamme on, että asiakassuhteemme ovat niin vahvoja, että asiakkaamme uskaltavat ja haluavat kertoa vahvuutemme ja kohdat, missä voisimme parantaa. Antakaa siis myyjille rohkeasti palautetta. Avoin keskustelu auttaa saavuttamaan maaliviivan ensimmäisenä.
Otetaan mestaruus yhdessä!
Vuoden 2020 asiakastapaamisissa on käsitelty työturvallisuusasioita ja tyytyväisenä olen saanut seurata, kuinka yritykset muokkaavat työturvallisuuskulttuuriaan alati turvallisempaan suuntaan.
SLO on panostanut digitaalisiin palveluihin, mutta ratkaisevassa asemassa ovat asiakkaat. Ilman aktiivisia käyttäjiä parhainkaan sovellus ei tuo mitään lisäarvoa. SLO:n tärkeä tehtävä on opastaa asiakkaita hyödyntämään digipalveluitamme parhaalla mahdollisella tavalla.
Ilmajohtoverkkojen suosio on hiipunut maakaapeloinnin suosion noustessa.