Verkkokaupan valintatyökaluilla syntyy täsmällisiä kokonaisratkaisuja
Tiesitkö, että verkkokaupassamme on kaksi erinomaista valintatyökalua asiakkaiden vapaassa käytössä?
Kun erilaiset sähkölaitteet ja sähköinen liikenne lisääntyy myös energian tarve kasvaa. UTU on kehittänyt vakioidut latausasemien syöttökeskukset ja latausjakokaapit varmistamaan riittävää sähköistystä ja latauskentän sähkönsyötön turvallisuutta. Tuotteet on suunniteltu helpottamaan kokonaisvaltaista kohteiden sähkösuunnittelua ja toteutusta niin uudisrakentamisessa kuin saneerauskohteissa.
Erillinen latauskeskus tarvitaan silloin, kun latausasemille ei voida viedä kaapelia suoraan pää- tai nousukeskukselta. On kustannustehokkaampaa tuoda yksi isompi kaapeli pääkeskukselta lähemmäs latauskenttää ja kaapeloida pienemmillä kaapeleilla latauskeskuksilta latausasemille. Kun pysäköintialueelle tarvitaan oma sähkölaitosliittymä, on mittauksen sisältävä syöttökeskus pakollinen.
UTUn latauskeskuksen saa lähdöillä 63A / 32A / 16A (vikavirtasuojattuna tai ilman). Lähdöt on toteutettu Hagerin laadukkailla erilliskomponenteilla (johdonsuojakatkaisijat tai yhdistelmäsuojat). Pääkytkimenä on etäohjattava kompaktikatkaisija lämpö-hätä-seis -toiminnolla. Kaikissa keskuksissa on vakiona verkkoanalysaattori ModBus-tiedonsiirrolla sekä laitetilat kuormanhallinnan laitteille. Eristetty ja lämmittimellä varustettu laitetila varmistaa laitteiden toiminnan pakkasella, ja toisaalta jäähdytysmodulit lähtöyksiköissä varmistavat sähkönsyötön jatkuvuutta lämpimissä olosuhteissa.
UTUn latauskeskukset suunnitellaan ja valmistetaan Suomessa UTUn tuotannossa.
Latausasemien syöttökeskukset ja latausjakokaapit löytyvät vakiotuotteena Soneparin valikoimasta sähkönumeroväliltä 3500600-3500692.
Teksti ja kuvat: UTU
Tiesitkö, että verkkokaupassamme on kaksi erinomaista valintatyökalua asiakkaiden vapaassa käytössä?
Pohjoismaisiin oloihin suunniteltuja tuotteita, huippuluokan ohjelmistotekniikkaa ja ylivertaista käytettävyyttä.
Autoilun sähköistymisen myötä on tullut tarve löytää sähköautonlatauksen toteuttamiselle nopeita ratkaisuja. Uudet sekä vanhat kiinteistöt ovat haasteen edessä, "miten toteuttaa sähköautojen lataus kustannustehokkaasti?"