GAROn TWIN-asemat on suunniteltu tulevaisuutta silmällä pitäen.
Niissä on vakiona mm. dynaaminen kuormanhallinta, joka valvoo, ettei kiinteistön pääsulakkeita ylikuormiteta. Hyödyntämällä latausasemien dip-kytkimiä lataustehon rajoittamisessa, voidaan kohteisiin valita järkevästi jo alun alkaen 22 kW:n latausasema, jolloin muuttuvat tulevaisuuden tarpeet tulevat otetuiksi huomioon. Sähköliittymän päivitys ei vaadi jatkossa uutta tehokkaampaa latausasemaa, vaan pieni muutos asetuksissa riittää.
GAROn TWIN-latausasemat mahdollistavat kahden auton samanaikaisen helpon, turvallisen ja tehokkaan lataamisen kiinteistön sulakkeita ylikuormittamatta omakotitaloissa, taloyhtiöissä tai työpaikoilla. WLAN-moduulin avulla voidaan ottaa käyttöön monia älykkäitä lisätoimintoja, kuten langattomat ohjelmistopäivitykset ja ajastettu lataus. Latausasemat on varustettu DC-vikasuojalla, joka mahdollistaa yhdessä A-tyypin vikavirtasuojauksen kanssa kustannustehokkaan ja turvallisen asennuksen.
TWIN-latausasemia on saatavissa perus paikallisversioiden lisäksi operaattoriversioina. Nämä operaattoripohjaiset latausasemat ovat OCPP 1.6 -rajapinnassa toimivat TWIN+-latausasemat. TWIN+-latausasemat yhdistettyinä latausasemakeskukseen ja maksupääteautomaattiin mahdollistavat laajemman kokonaisratkaisun, jossa lataaminen ja lataustapahtuman veloittaminen hoituu mutkattomasti.
GARO TWIN+ -LATAUSASEMAN OMINAISUUDET:
Rakennettavissa järjestelmäksi, jossa on käytössä dynaaminen kuormanhallinta
Voidaan yhdistää GLB+-latausasemaan ja LS4-latausasemaan
Sisältää aina maasulkusuojauksen ja DC-vikavirtavalvonnan
Helppo ja joustava asennus, lisävarusteena kiinnikkeet seinätai pylväsasennusta varten
Mahdollisuus syöttökaapelin ketjuttamiseen, liitinrima 5×16 mm2
Tuki OCPP-tiedonsiirrolle. Yhteys muodostetaan version mukaan 4G:n tai Ethernetin kautta
Saatavilla on tarpeen mukaan myös GARO-tiedonsiirtoasemia.
Varustettu vakiona yhdellä RFID-kortinlukijalla pistorasiaa kohden
Suunniteltu kestämään haastavassa pohjoismaisessa ilmastossa
Kaikkiin Twin+-latausasemiin sisältyy MID-hyväksytty energiamittari
Tuki ISO15118 -standardille saatavilla lisävarusteena
ASENNUSVALMIIT LATAUSASEMAKESKUKSET
GAROn sähköisiä latauskeskuksia on saatavana valmiiksi koottuina kolmessa kokoluokassa.
Räätälöidyissä latauskeskuksissa on valmius ja johdotus energialaitoksen mittarille tai ne toimitetaan ilman mittarointivalmiutta. Dynaaminen kuormanhallintamittari ja virtamuuntajat on asennettu keskukseen jo tehtaalla ja suurin latauskeskuskoko on 21 jonovarokekytkinlähtöä. Latauskeskus on varustettu kokoluokasta riippuen joko yhdellä tai kahdella 250A pääkytkimellä.
GARO-latauskeskukset dynaamisen kuormanhallinnan mittarilla ja virtamuuntajilla
Snro
Tyyppi
Kuvaus
34 515 83
GKS-EM9 250A, 9x63A DLM
GKS-EM9, 250A, 9x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1200x330x1900 MAGNELIS
34 515 84
GKS-EM15 2x250A, 15x63A DLM
GKS-EM15, 2x250A, 15x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1950x330x1900 MAGNELIS
34 515 85
GKS-EM21 2x250A, 21x63A DLM
GKS-EM21, 2x250A, 21x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1950x330x1900 MAGNELIS
GARO-latauskeskukset dynaamisen kuormanhallinnan mittarilla ja virtamuuntajilla sekä valmiudella energialaitoksen mittarille
OCPP-ympäristöön tarkoitettuihin GAROn sähköauton latausasemiin, Twin+ sekä LS4 ja Althea, yhteensopiva maksuautomaatti lataustapahtumien veloittamiseksi soveltuu erinomaisesti mm. erilaisiin kauppa- ja urheilukeskuksiin. Sen toimintaan ei tarvita erillistä operaattoria, tägejä tai sovelluksia. Lue lisää maksuautomaatista >
Autoilun sähköistymisen myötä on tullut tarve löytää sähköautonlatauksen toteuttamiselle nopeita ratkaisuja. Uudet sekä vanhat kiinteistöt ovat haasteen edessä, "miten toteuttaa sähköautojen lataus kustannustehokkaasti?"
Kun erilaiset sähkölaitteet ja sähköinen liikenne lisääntyy myös energian tarve kasvaa. UTU on kehittänyt vakioidut latausasemien syöttökeskukset ja latausjakokaapit varmistamaan riittävää sähköistystä ja latauskentän sähkönsyötön turvallisuutta.