GAROn TWIN-asemat on suunniteltu tulevaisuutta silmällä pitäen.

Niissä on vakiona mm. dynaaminen kuormanhallinta, joka valvoo, ettei kiinteistön pääsulakkeita ylikuormiteta. Hyödyntämällä latausasemien dip-kytkimiä lataustehon rajoittamisessa, voidaan kohteisiin valita järkevästi jo alun alkaen 22 kW:n latausasema, jolloin muuttuvat tulevaisuuden tarpeet tulevat otetuiksi huomioon. Sähköliittymän päivitys ei vaadi jatkossa uutta tehokkaampaa latausasemaa, vaan pieni muutos asetuksissa riittää.

 

GAROn TWIN-latausasemat mahdollistavat kahden auton samanaikaisen helpon, turvallisen ja tehokkaan lataamisen kiinteistön sulakkeita ylikuormittamatta omakotitaloissa, taloyhtiöissä tai työpaikoilla. WLAN-moduulin avulla voidaan ottaa käyttöön monia älykkäitä lisätoimintoja, kuten langattomat ohjelmistopäivitykset ja ajastettu lataus. Latausasemat on varustettu DC-vikasuojalla, joka mahdollistaa yhdessä A-tyypin vikavirtasuojauksen kanssa kustannustehokkaan ja turvallisen asennuksen.

 

TWIN-latausasemia on saatavissa perus paikallisversioiden lisäksi operaattoriversioina.
Nämä operaattoripohjaiset latausasemat ovat OCPP 1.6 -rajapinnassa toimivat TWIN+-latausasemat. TWIN+-latausasemat yhdistettyinä latausasemakeskukseen ja maksupääteautomaattiin mahdollistavat laajemman kokonaisratkaisun, jossa lataaminen ja lataustapahtuman veloittaminen hoituu mutkattomasti.

 

GARO TWIN+ -LATAUSASEMAN OMINAISUUDET:

  • Rakennettavissa järjestelmäksi, jossa on käytössä dynaaminen kuormanhallinta
  • Voidaan yhdistää GLB+-latausasemaan ja LS4-latausasemaan
  • Sisältää aina maasulkusuojauksen ja DC-vikavirtavalvonnan
  • Helppo ja joustava asennus, lisävarusteena kiinnikkeet seinätai pylväsasennusta varten
  • Mahdollisuus syöttökaapelin ketjuttamiseen, liitinrima 5×16 mm2
  • Tuki OCPP-tiedonsiirrolle. Yhteys muodostetaan version mukaan 4G:n tai Ethernetin kautta
  • Saatavilla on tarpeen mukaan myös GARO-tiedonsiirtoasemia.
  • Varustettu vakiona yhdellä RFID-kortinlukijalla pistorasiaa kohden
  • Lukittava huoltoluukku, kosketussuojattu sisäpuoli
  • Suunniteltu kestämään haastavassa pohjoismaisessa ilmastossa
  • Kaikkiin Twin+-latausasemiin sisältyy MID-hyväksytty energiamittari
  • Tuki ISO15118 -standardille saatavilla lisävarusteena


ASENNUSVALMIIT LATAUSASEMAKESKUKSET

GAROn sähköisiä latauskeskuksia on saatavana valmiiksi koottuina kolmessa kokoluokassa.

Räätälöidyissä latauskeskuksissa on valmius ja johdotus energialaitoksen mittarille tai ne toimitetaan ilman mittarointivalmiutta. Dynaaminen kuormanhallintamittari ja virtamuuntajat on asennettu keskukseen jo tehtaalla ja suurin latauskeskuskoko on 21 jonovarokekytkinlähtöä. Latauskeskus on varustettu kokoluokasta riippuen joko yhdellä tai kahdella 250A pääkytkimellä.

 

 

GARO-latauskeskukset dynaamisen kuormanhallinnan mittarilla ja virtamuuntajilla

Snro

Tyyppi

Kuvaus

34 515 83

GKS-EM9 250A, 9x63A DLM

GKS-EM9, 250A, 9x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1200x330x1900 MAGNELIS

34 515 84

GKS-EM15 2x250A, 15x63A DLM

GKS-EM15, 2x250A, 15x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1950x330x1900 MAGNELIS

34 515 85

GKS-EM21 2x250A, 21x63A DLM

GKS-EM21, 2x250A, 21x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1950x330x1900 MAGNELIS

GARO-latauskeskukset dynaamisen kuormanhallinnan mittarilla ja virtamuuntajilla
sekä valmiudella energialaitoksen mittarille

Snro

Tyyppi

Kuvaus

34 515 80

GKSM-EM9 250A, 9x63A DLM

GKSM-EM9, 250A, MITTAUSKESKUS, 9x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1200x330x1900 MAGNELIS

34 515 81

GKSM-EM15 2x250A, 15x63A DLM

GKSM-EM15, 2x250A, MITTAUSKESKUS, 15x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1950x330x1900 MAGNELIS

34 515 82

GKSM-EM21 2x250A, 21x63A DLM

GKSM-EM21, 2x250A, MITTAUSKESKUS, 21x63A DLM KUORMANHALLINTA, IK10, IP34D, koko 1950x330x1900 MAGNELIS

TWIN+ -LATAUSASEMAT OCPP-YMPÄRISTÖÖN

Snro

Tyyppi

Kuvaus

34 515 72

GTB-B-DCM-T222WO-A-R-MC

2 x 22 kW Type2 pistorasia 3-vaiheinen 32A, DC-tasavirtavalvonta,

kWh-mittarit, johdonsuojat, vikavirtasuojat, RFID, 4G

34 515 75

GTB-B-DCM-T222WO-A-R-LAN

2 x 22 kW Type2 pistorasia 3-vaiheinen 32A, DC-tasavirtavalvonta, kWh-mittarit, johdonsuojat, vikavirtasuojat, RFID, LAN

TWIN-LATAUSASEMAT PAIKALLISRATKAISUUN

Snro

Tyyppi

Kuvaus

34 515 58

GTBDC-T222WO-A

2 x 22 kW Type2 pistorasia 3-vaiheinen 32A, DC-tasavirtavalvonta, vikavirtasuojat A-tyyppi

34 515 59

GTBDCM-T222WO-A

2 x 22 kW Type2 pistorasia 3-vaiheinen 32A, DC-tasavirtavalvonta, kWh-mittarit, vikavirtasuojat A-tyyppi

34 515 60

GTBDCMW-T222WO-A

2 x 22 kW Type2 pistorasia 3-vaiheinen 32A, kWh-mittarit, WIFI-moduuli, vikavirtasuojat A-tyyppi

 

Garo

MAKSUAUTOMAATTI GARON LATAUSASEMILLE

OCPP-ympäristöön tarkoitettuihin GAROn sähköauton latausasemiin, Twin+ sekä LS4 ja Althea, yhteensopiva maksuautomaatti lataustapahtumien veloittamiseksi soveltuu erinomaisesti mm. erilaisiin kauppa- ja urheilukeskuksiin. Sen toimintaan ei tarvita erillistä operaattoria, tägejä tai sovelluksia.
Lue lisää maksuautomaatista >

Pohjoismaisiin oloihin suunniteltuja tuotteita Charge Ampsilta

Pohjoismaisiin oloihin suunniteltuja tuotteita, huippuluokan ohjelmistotekniikkaa ja ylivertaista käytettävyyttä.

Latausasemakeskukset eri tarpeisiin

Autoilun sähköistymisen myötä on tullut tarve löytää sähköautonlatauksen toteuttamiselle nopeita ratkaisuja. Uudet sekä vanhat kiinteistöt ovat haasteen edessä, "miten toteuttaa sähköautojen lataus kustannustehokkaasti?"

Sähköautojen latauskeskus auttaa latausinfran suunnittelussa

Kun erilaiset sähkölaitteet ja sähköinen liikenne lisääntyy myös energian tarve kasvaa. UTU on kehittänyt vakioidut latausasemien syöttökeskukset ja latausjakokaapit varmistamaan riittävää sähköistystä ja latauskentän sähkönsyötön turvallisuutta.