GLBDCM-T222WO, snro 3451421

GAROn latausasema GLBDCM-T222WO (Snro: 3451421) sopii asennettavaksi omakotitalojen, taloyhtiöiden ja toimistojen parkkipaikoille tai vaikka parkkihalleihin. Aseman voi asentaa seinään tai erillisen latausasemaa varten suunnitellun pylvään avulla maahan. Latausasemassa on yksi Type2-pistorasia, jonka latausteho on max. 22 kW.

Latausasemassa on DIP-kytkimet, joiden avulla voidaan rajoittaa lataustehoa. Asema on varustettu DC-tasavirtavalvonnalla sekä kWh-mittarilla. A-tyypin vikavirtasuoja tulee asentaa aseman syöttöön. GLBDC-asemissa on 10 mm² riviliittimet syöttökaapelille.

WIFI ja RFID saatavilla lisämoduuleina

GLBDC-version latausasemat voidaan varustaa lisävarusteina saatavana olevilla WIFI-moduulilla sekä RFID-lukijalla. Latauksen tila indikoidaan kolmivärisellä LED-valolla. Kaikki GLBDC-mallin latausasemat ovat yhteensopivia dynaamiseen kuormanohjausjärjestelmään. Kuormanohjaus pudottaa virtaa/lataustehoa, kun kiinteistön kokonaiskuormitus lähestyy kiinteistön pääsulakkeen määrittämää kokonaiskuormitusta. Dynaamisen kuormanohjausjärjestelmän rakentaminen vaatii kWh-mittarin asentamista keskukseen sekä järjestelmään liitettävien asemien ketjuttamista parikaapelilla.

GLBDCM-T222FC, snro 3451419

Latausasema GLBDCM-T222FC (Snro: 3451419)  sopii myös asennettavaksi omakotitalojen, taloyhtiöiden ja toimistojen parkkipaikoille tai parkkihalleihin. Tässä latausasemassa on yksi Type2 kiinteä 4,5 m kaapeli, jonka latausteho on max. 22 kW ja aseman voi asentaa seinään tai erillisen latausasemaa varten suunnitellun pylvään avulla maahan. 

Pistorasiallisen mallin lailla tässäkin latausasemassa on DIP-kytkimet, joiden avulla lataustehoa voidaan rajoittaa. Asema on samoin varustettu DC-tasavirtavalvonnalla sekä kWh-mittarilla. A-tyypin vikavirtasuoja tulee asentaa aseman syöttöön. GLBDC-asemissa on 10 mm² riviliittimet syöttökaapelille.

Kun nämä kWh-mittarilliset GLBCD-latausasemat

täydentää WLAN-moduulilla snro 34 514 25, käyttäjä pääsee käsiksi kulutuslukematietoihinsa, joista saa tallennettua raportin, vaikka matkapuhelimeen, helpottamaan matkalaskujen raportoinnissa.  

WLAN-moduuli, snro 34 514 25

Katso GAROn latausasemaesite >

GAROn sähköautojen latausasemavalikoimaan Soneparin verkkokaupassa pääset tutustumaan tästä > 

Teksti ja kuvat: Garo

B-tyypin vikavirtasuojat sähköauton lataukseen kaikissa olosuhteissa

Sähköauton latausasemia rakennetaan yhä enemmän. Usein ne asennetaan ulos, jolloin asennusympäristö on sateen, lumen ja pölyn takia hyvin vaativa. Schneider Electric on tuonut markkinoille nimenomaan sähköauton latauskäyttöön tarkoitetut B-tyypin vikavirtasuojat. Ne tarjoavat parhaan mahdollisen suojan Suomen olosuhteissa.

Täyssähkö- ja hybridiautojen latausperiaatteet

Valitse turvallinen ja käyttötarkoitukseen sopiva latausratkaisu

WAGO-lattakaapelijärjestelmästä helppo ratkaisu latauspisteiden sähkönsyöttöön

Sähköautojen yleistyessä vauhdilla kasvaa myös taloyhtiöillä tarve latauspaikkojen järjestämiseen. Käytännössä asuntokohtaiset autopaikat ovat muuttumassa ”tankkauspisteiksi”. Valmiudet tähän tulisikin ottaa jo hyvissä ajoissa huomioon sähköistyskapasiteettia laajentamalla. Kaapelireittien suunnittelulla ja asentamisella latauspaikoille taloyhtiö varmistaa osaltaan asukkaiden arjen toimivuuden nyt ja tulevaisuudessa.