GLBDCM-T222WO, snro 3451421

GAROn latausasema GLBDCM-T222WO (Snro: 3451421) sopii asennettavaksi omakotitalojen, taloyhtiöiden ja toimistojen parkkipaikoille tai vaikka parkkihalleihin. Aseman voi asentaa seinään tai erillisen latausasemaa varten suunnitellun pylvään avulla maahan. Latausasemassa on yksi Type2-pistorasia, jonka latausteho on max. 22 kW.

Latausasemassa on DIP-kytkimet, joiden avulla voidaan rajoittaa lataustehoa. Asema on varustettu DC-tasavirtavalvonnalla sekä kWh-mittarilla. A-tyypin vikavirtasuoja tulee asentaa aseman syöttöön. GLBDC-asemissa on 10 mm² riviliittimet syöttökaapelille.

WIFI ja RFID saatavilla lisämoduuleina

GLBDC-version latausasemat voidaan varustaa lisävarusteina saatavana olevilla WIFI-moduulilla sekä RFID-lukijalla. Latauksen tila indikoidaan kolmivärisellä LED-valolla. Kaikki GLBDC-mallin latausasemat ovat yhteensopivia dynaamiseen kuormanohjausjärjestelmään. Kuormanohjaus pudottaa virtaa/lataustehoa, kun kiinteistön kokonaiskuormitus lähestyy kiinteistön pääsulakkeen määrittämää kokonaiskuormitusta. Dynaamisen kuormanohjausjärjestelmän rakentaminen vaatii kWh-mittarin asentamista keskukseen sekä järjestelmään liitettävien asemien ketjuttamista parikaapelilla.

GLBDCM-T222FC, snro 3451419

Latausasema GLBDCM-T222FC (Snro: 3451419)  sopii myös asennettavaksi omakotitalojen, taloyhtiöiden ja toimistojen parkkipaikoille tai parkkihalleihin. Tässä latausasemassa on yksi Type2 kiinteä 4,5 m kaapeli, jonka latausteho on max. 22 kW ja aseman voi asentaa seinään tai erillisen latausasemaa varten suunnitellun pylvään avulla maahan. 

Pistorasiallisen mallin lailla tässäkin latausasemassa on DIP-kytkimet, joiden avulla lataustehoa voidaan rajoittaa. Asema on samoin varustettu DC-tasavirtavalvonnalla sekä kWh-mittarilla. A-tyypin vikavirtasuoja tulee asentaa aseman syöttöön. GLBDC-asemissa on 10 mm² riviliittimet syöttökaapelille.

Kun nämä kWh-mittarilliset GLBCD-latausasemat

täydentää WLAN-moduulilla snro 34 514 25, käyttäjä pääsee käsiksi kulutuslukematietoihinsa, joista saa tallennettua raportin, vaikka matkapuhelimeen, helpottamaan matkalaskujen raportoinnissa.  

WLAN-moduuli, snro 34 514 25

Katso GAROn latausasemaesite >

GAROn sähköautojen latausasemavalikoimaan Soneparin verkkokaupassa pääset tutustumaan tästä > 

Teksti ja kuvat: Garo

Uutuus! EVPIKE Hybrid

EVPike Hybrid on helppo valinta pientaloihin ja taloyhtiöihin, sillä siinä on lataus ja lämmitys yhdessä tolpassa.

Sähköautojen suosion lisääntyessä tarvitaan toimivan infran rakentajia 

Olen autoillut hybridilläni Etelä-Suomen kaupunkiympäristössä nyt noin vuoden ajan. Kokemus on ollut ennen kaikkea positiivinen. En pysty kuvittelemaan itselleni enää sellaista autoa, jossa ei olisi sähkömoottoria. Sen tarjoama vääntö ja reagointinopeus tuovat mukavuutta, mistä en ole enää valmis luopumaan. Toistaiseksi latausta tarjoavilta toimijoilta puuttuu yhdenmukaiset toimintaperiaatteet. Valitettavasti se rajaa sähkömoottorilla ajamiani kilometrejä.

Soneparin tuotepäällikkö suosittelee Pikeä

Kun omakotitalon pihalla ei ole pihakeskusta, auton lämmityspiuha vedetään autotallin tai kodin ulkopistorasiasta, jolloin jatkojohto kiemurtelee koko pihan halki. Kun kaapeli pyörii ajoväylällä ja sen päältä kuljetaan, se on alttiina kivien nirhaumille.