Salomaan Konepaja valmistaa kaikki tuotteensa itse Suomessa Salossa sijaitsevalla tehtaallaan.

Salomaan Konepaja on vuonna 1930 perustettu perheyritys, joka on valmistanut sähkölinjatarvikkeita 1960-luvulta lähtien.

Keskijänniteverkon ylijännitesuojateline JTO-24.1 (snro 5024522) on suunniteltu Salomaan Konepajan ja SLO:n yhteistyönä. Ylijännitesuojateline JTO-24.1 on tarkoitettu kiinnitettäväksi pylvääseen kaapelipäätteeksi maakaapelin ja avolinjan yhtymäkohtaan. Teline on rakenteeltaan markkinoiden vahvin ja kaikki osat ovat kuumasinkittyjä. Telineen runko on muotoiltu jäykästä U-profiilista, mikä ehkäisee tehokkaasti ylijännitesuojien värinää. Kaapelinkiinnike soveltuu jopa Ø100mm kaapelin kiinnitykseen ja telineessä on valmiina pultit maadoituskengän kiinnitystä varten. Telineessä on myös avaimenreikä- kiinnityspisteet ja nostolenkki, joiden ansioista teline voidaan helposti nostaa etukäteen asennettuun kiinnityspulttiin.

 

Etätyö yleistyy, miten työhuoneeseen saadaan hyvä valaistus?

Winledin kolme vinkkiä mitä huomioida työhuoneen valaistuksessa

Lataussähkö helposti WAGOn lattakaapelijärjestelmällä

Järvenpääläisen rivitaloyhtiön parkkipaikoilla ladataan sähköautoja. Latauspaikat toteutettiin lattakaapelointijärjestelmällä, joka on verrattain uusi teknologia. Taloyhtiön pihalle toteutettiin yhteensä 33 latauspaikkaa. Tulevaisuudessa latausasemien määrää halutaan kasvattaa kaikkiin autopaikkoihin. WAGO Finlandin järjestelmässä virranottolaitteen liitosyksikkö asennetaan lattakaapelin päälle, jolloin sähköä voidaan jakaa helposti ilman lisäkaapeloinnin tarvetta tai uusia sähkörasioita. Tämä helpottaa selvästi tulevien vuosien asennuksia. Asennustyön kesto lyheni merkittävästi – Helppo ja siisti. Perinteisellä kaapelointijärjestelmällä latausliitäntä olisi selvästi massiivisempi. Näin WAGO Finlandin lattakaapelijärjestelmää kuvailee sähköasennuksia teollisuuteen, liike- ja julkitiloihin ja kotitalouksiin tekevän Napocom Oy:n toimitusjohtaja Jukka Ikonen. Hänen yrityksensä on toteuttanut viime aikoina sähköautojen latausmahdollisuuden kahteen kohteeseen Uudellamaalla nimenomaan lattakaapelijärjestelmällä. – Jos tekisimme saman asennuksen perinteisellä kaapelointijärjestelmällä, jokaiseen autolatauspaikkaan pitäisi laittaa oma jakorasia. Tämä hidastaisi työtä merkittävästi. Arvioni mukaan lattakaapelilla työn kesto on puolet lyhyempi, Ikonen kertoo. Äskettäin Ikosen yritys toteutti latausmahdollisuuden Helsingin Lauttasaaressa sijaitsevan taloyhtiön 270 autopaikkaan. Kyseinen kohde suunniteltiin alusta pitäen WAGOn lattakaapelijärjestelmällä. Nopean asennuksen lisäksi järjestelmän etuna on skaalautuvuus moniin eri käyttökohteisiin. Järjestelmä soveltuu pieniin ja isoihin parkkitiloihin, kauppakeskusten parkkihalleihin sekä taloyhtiöiden pysäköintihalleihin ja -katoksiin. Siisti ja viimeistelty lopputulos Asennuksista vastanneen Jukka Ikosen mukaan lattakaapelointi mahdollisti tarvittavat muutokset järvenpääläiskohteessa. – Jos olisimme tehneet asennuksen perinteisellä kaapelointijärjestelmällä, emme olisi saaneet mahtumaan kaapeleita suojausten sisään, koska rasiat olisivat olleet varsin isoja. Lopputulos olisi ollut aika järjettömän näköinen. Lattakaapelilla asennuksen lopputulos oli siisti, Ikonen kertoo.  

Metalliset asennusputket OBOlta

OBOn asennusputkivalikoima sisältää lujia ja erittäin lujia putkia ja jatko- sekä kaarimuhveja kierteillä tai ilman kierteitä.