Seppo Mustonen
Aluejohtaja, Pohjois-Suomi,
Sonepar Suomi Oy
17.5.2023

Asiakas tulee saamaan Soneparilta parempaa palvelua kaikissa asiointikanavissa, kun Sonepar-konsernin investoinnit tulevat konkreettisiksi uudistuksiksi Suomessakin.


Maailmanlaajuisesti Sonepar investoi useita miljardeja logistiikkaan ja toimitusketjun parantamiseen sekä miljardin sähköisen palvelualustan kehittämiseen. Digitaalisaatioon investoimalla pääsemme tarjoamaan asiakkaillemme parhaan monikanavaisen tilaus- ja toimitusprosessin, joka nojaa huipputeknologiaan, automaatioon sekä kestävään kehitykseen.

Uudistuksista ovat päässeet nauttimaan jo kymmenet tuhannet asiakkaat Euroopassa, missä Soneparin uusi verkkokauppa löytää tuotteet, hinnat, tilaukset ja toimitukset aiempaa tehokkaammin ja saumattomammin kanavasta riippumatta. Tavoitteena on yksinkertaisesti ennakoida asiakkaidemme tarpeita ja helpottaa heidän elämäänsä – eli kohottaa asiakaskokemus uudelle tasolle.

Uudistuksilla on myös tärkeä tehtävä mahdollistaa tehokkuus ja laatu niin asiakkaan kuin meidän liiketoiminnassa. Avainasemassa on teknologian fiksu hyödyntäminen: digitalisaatio on ennen kaikkea toiminnan ja palveluiden uudelleen muotoilua. Kun asiakas naputtelee tilauksensa älypuhelimellaan viimeistään neljän maissa, saa hän tuotteet seuraavana aamuna 37 myymälästämme klo 7.00, ja työmaalle aamupäivän aikana. Tämä lisää asiakkaidemme tuottavuutta ja mm. mahdollistaa kasvun ilman varastonarvon nousua.

Asiakkaille tärkeintä on, että meidät saa kiinni helposti juuri sillä tavoin ja silloin, kun asiakas itse haluaa. Olemme paitsi maailman suurin sähkötarviketukkuri, olemme myös paikallinen, asiantunteva sekä yrittäjähenkinen myyntiyhtiö. Lanseeraamme Sonepar Shopin, eli uuden verkkokaupan ja sen mobiiliversion Suomessa tämän vuoden aikana.