Pandemian aiheuttamat taloudelliset menetykset ovat olleet Suomessa monilla toimialoilla valtavia. Kysynnän heikentyminen keskeisillä vientimarkkinoilla on synnyttänyt vaikeuksia muun muassa teollisuudelle ja viennille.
Vaikka tilanne on monella tapaa haastava, on edelleen asioita, joihin voimme panostaa. Asiakastyössä olemme havainneet, että valmiuksia voidaan parantaa muun muassa näillä kolmella toimenpiteellä:
Edistämällä kehityshankkeita. Fyysisten tapaamisten vähentyminen on lisännyt digitaalista kommunikointia, koska etätapaaminen on nopeaa ja tehokasta. Nyt kun sähköisiä kommunikointikanavia on opittu hyödyntämään, niiden avulla myös kehityshankkeita saadaan edistettyä tehokkaasti.
Keskittymällä investointeihin, kuten
päivittämällä teollisuustilojen valaistusratkaisut energiatehokkaammiksi. Samalla ne vievät omalta osaltaan kestävää kehitystä eteenpäin.
toteuttamalla ennakoivia kunnossapitotoimenpiteitä nyt, kun tehtaan tuotantokapasiteetti ei ole täysin käytössä. Tällöin kysynnän noustessa tuotanto on hyvässä iskussa ja valmiina pyörimään täysillä.
Vahvistamalla yhteistyötä. Molempia osapuolia hyödyttävä yhteistyö mahdollistaa pitkän aikavälin menestyksen. SLO:lla tehtävämme on auttaa asiakkaitamme tässä kehityksessä. Avullamme asiakkaat voivat
tehostaa tilaus-toimitusprosessiaan,
löytää oikeita tuoteratkaisuja,
kehittää tuotevalikoimaa,
viedä aktiivisesti yhteistyössä kehityshankkeita eteenpäin ja
tuoda yhteiseen pöytään ideoita ja ajatuksia.
Sanotaan, että se mikä ei tapa, vahvistaa. Uskomme, että tämä on totta vaikeina aikoina ja yhdessä asiakkaiden kanssa olemme entistä vahvempia myös pandemian jälkeen.