Miksi sähköauton lataus tarvitsee älyä?
Sähköauton lataus on paljon muutakin kuin pelkkä pistoke. Älykkään sähköauton latauspalvelun käyttö on näppärää, turvallista ja säästää aikaa.
GARO esittelee hyvin suunnitellun ja tulevaisuuden vaatimukset täyttävän latausaseman sähköauton lataamiseen omakotitalossa, taloyhtiössä tai työpaikalla. GARO Twin -latausasema mahdollistaa kahden auton samanaikaisen helpon, turvallisen ja tehokkaan lataamisen kiinteistön sulakkeita ylikuormittamatta. Koska latausasemassa on sisäänrakennettu älykäs ohjauskortti langattoman yhteyden muodostamiseksi kiinteistön verkkoon, lataus onnistuu helposti matkapuhelimen tai tietokoneen kautta.
Sähköasennusmääräysten vaatimusten mukaisesti latausasema on varustettu DC-vikasuojalla, joka mahdollistaa yhdessä A-tyypin vikavirtasuojauksen kanssa kustannustehokkaan ja turvallisen asennuksen.
Kun valitset GAROn oman G-Cloud-palvelun GARO Twin -latausasemaan, saat täyden hallinnan kaikista latauksista ja voit jakaa energiankulutuksen osiin kutakin käyttäjää, latausasemaa ja ajanjaksoa kohti. Tämä mahdollistaa oikeudenmukaisen ja yksilöllisen veloituksen.
Julkisille paikoille tarkoitettu GAROn latausasema Twin+ on suunniteltu ja valmistettu täyttämään julkisille latausasemille asetetut korkeat vaatimukset. Latausasema on varustettu kahdella pistorasialla, joten siinä voi ladata kahta autoa samaan aikaan helposti, turvallisesti ja tehokkaasti. Se on myös suunniteltu kestämään pohjoismaisessa ilmastossa.
Jokainen latauspiste on suojattu erikseen DC-vikasuojalla, vikavirtasuojakytkimellä ja integroiduilla sulakkeilla sekä varustettu RFID-kortinlukijoilla ja MID-hyväksytyillä energiamittareilla. TWIN+ tukee OCPP-tiedonsiirtoa, ja yhteys muodostetaan 4G:n tai Ethernetin kautta.
TWIN+ voidaan rakentaa järjestelmäksi, jossa on käytössä dynaaminen kuormanhallinta. Tarjolla on laaja valikoima latausasemia, joista löytyy vaihtoehtoja eri asiakastarpeisiin ja jotka vastaavat tulevaisuuden vaatimuksiin.
SLO:n verkkokaupasta saatavat Garo Twin latausasemat. Garo Twin+ latauasemista kysy lisätietoja omalta myyjältäsi.
Snro | Tyyppi |
34 515 50 | GTBDC-T274WO-A |
34 515 51 | GTBDC-T274FC-A |
34 515 52 | GTBDCM-T274WO-A |
34 515 53 | GTBDCM-T274FC-A |
34 515 54 | GTBDCMW-T274WO-A |
34 515 55 | GTBDCMW-T274FC-A |
34 515 56 | GTBDCM-T211FC-A * |
34 515 57 | GTBDCMW-T211FC-A |
34 515 58 | GTBDC-T222WO-A |
34 515 59 | GTBDCM-T222WO-A |
34 515 60 | GTBDCMW-T222WO-A |
34 515 61 | GTBDCMW-T211FCL-A |
34 515 62 | GTBDCM-T211FCL-A |
* SLO:n varastossa
Teksti ja kuva: Garo
Sähköauton lataus on paljon muutakin kuin pelkkä pistoke. Älykkään sähköauton latauspalvelun käyttö on näppärää, turvallista ja säästää aikaa.
Sähköautojen esiinmarssi on alkanut ja autovalmistajat lanseeraavat sähköautomalleja sekä strategioitaan ennätystahtiin. Vuonna 2019 voidaan odottaa myös sähköauton latausratkaisutarjonnan ja tuotteiden kysynnän voimakasta kasvua. Tässä murroksessa on ammattilaisilla suuri merkitys oikean informaation ja ratkaisuiden tarjoajina.
Myös Suomessa autojen tankkaus siirtyy huoltoasemilta kotipihoille ja erilaisille pysäköintipaikoille. Sähköautojen akustoihin tankataan tasavirtaa, joka muunnetaan verkosta auton omalla latauslaitteella, kytkemällä auto latauskaapelilla AC-latausrasiaan tai tasavirtana suoraan DC-latausaseman latauskaapelilla akustoon.