Täydellinen vaihtoehto sähköautojen latausasemien saneerauksiin taloyhtiöissä ja omakotitaloissa.

 

Turvallinen

EVPike on ensimmäinen latausasema, jolla on sertifikaatti IEC61851-1. EVPike soveltuu parhaiten ladattavien hybridien käyttöön, joita on jo lähes 85% Suomen sähköautokannasta, ja suosio on ollut viime vuosina vain kasvussa. Vanhoista tolpista virtansa ottavat sähköautot aiheuttavat paloriskin, jota vakuutusyhtiökään ei välttämättä korvaa, jos sähköautoilla ei ole ollut asianmukaisia latauspisteitä.

 

Vaivaton asentaa

EVPike on kustannustehokkain keino päivittää vanhat pihakeskukset uusiin, sillä sen voi asentaa seinään tai vanhaan tolppaan, eikä se vaadi kaapeloinnin tai keskuksen uusintaa. Asentaminen on siis helppoa ja nopeaa. Etuna on myös se, että käytössä latausasemien huollon tarve on vähäinen, koska EVPike ei sisällä riskialtista elektroniikkaa.

 

 

 

Joustava ratkaisu

Vähäisen asennustyötarpeen lisäksi EVPike on laitehankintana järkevä — latausasemien määrää voi kasvattaa autokannan päivittyessä. Tämä tuo taloyhtiöille joustoa ja tyytyväisiä asukkaita.

Hybridien osuus sähköautokannasta on kasvanut rajusti viimeisen viiden vuoden aikana

Hybridit hallitsevat Suomen sähköauto- markkinoita ylivoimaisesti. Lähes 85 % liikenteessä olevista sähköautoista on ladattavia hybridejä*. Taloyhtiöillä on paineita päivittää pihakeskukset sähköautojen jatkuvaa latausta kestäviin ja paloturvallisiin latauspisteisiin. EVPike kattaa hybridiautojen lataustarpeen ja sen kustannustehokkuus on ylivoimainen erityisesti saneerauskohteissa.

* Traficom

EVPikellä vältät nämä seitsemän kustannuksia aiheuttavaa toimenpidettä:

  • tarvekartoitus ja hankesuunnittelu
  • maakaivuutyöt
  • putkitukset kaapeloinnin vaihto
  • keskuksen lisäys
  • sähköauton latausasema**
  • asennustyöt edellisiin liittyen
  • kulutusmittauksen ja laskutuksen sovelluksen käyttöönotto
  • sähköliittymän tyypin muutos

** Latausasemilla ja sovelluksilla on toisinaan yksi kiinteä kk-hinta

Edullinen valinta

Taloyhtiölle laitehankinta ja asennustyö on edullista, tutustu oheiseen esimerkkilaskelmaan.

 

Esimerkki: EVPikellä sähköautojen latauspiste ja toimiva laskutus 3 kk:ssa

Kilpailevan latausaseman asentamiseen voi kulua aikaa vaihtoehtojen kartoituksesta käyttöönottoon 12kk ja rahaa noin kahdeksan EVPiken verran.

EVPiken kustannusvaikutus taloyhtiölle on niin pieni, että päätöksenteko ei vaadi raskasta kokouskäytäntöä. Katso esimerkkilaskelmasta, kuinka paljon aikaa ja rahaa säästyy.

 

Kilpaileva latausasema kulutusseurannalla ja pilvipalvelulla Määrä Eur yht
Kokoukset sis. yhtiökokouksen 3 kokousta/12kk
Puheenjohtajan kokouspalkkio 200 eur / kokous 1 hlö 600
Jäsenien kokouspalkkio 150 eur / kokous / jäsen 2 hlöä 900
Latausaseman keskikustannus à 1650 eur 2 asemaa 3 300
Asennustyöt, kaapelointi ja sähköinfran muutokset keskikustannus / autopaikka 2 asemaa 8 000
KULUT YHTEENSÄ 12 800

 

EVPike kolmessa kuukaudessa
Kokoukset 1 kokous ( max 5 asemaa)
Puheenjohtahan kokouspalkkio 200 eur / kokous 1 hlö 200
Jäsenien kokouspalkkio 150 eur/ kokous / jäsen 2 hlöä 300
EVPike à 150 eur 2 asemaa 300
Asentajan työtunnit à 60 eur 3 työtuntia 180
KULUT YHTEENSÄ 980

 

 

 

 

Näin saat Wi-Fi-yhteyden kantamaan sähköauton latauspisteelle saakka

  Sähköauton latauspisteen seurantalaitteet vaativat Wi-Fi-yhteyden toimiakseen. Entä jos Wi-Fin kantama ei riitä ulos? Tässä kolme tapaa saada Wi-Fi yhteys sähköauton latauspisteelle.  

Ensto One Home superhelppoon kotilataukseen

Omakotitalojen tyylikäs latausasema on helppo asentaa, hallinnoida ja käyttää

Soneparin valikoimaan tuli Siemensin Sivacon 8PS -jakelukiskot

Sähköautojen kysyntä on pysynyt hyvänä, mikä näkyy myös suurempina latausasemien asennusmäärinä. Sähköisten menopelien suosio on lisännyt tarvetta päivittää latausasemien asennukseen liittyvää tuotevalikoimaa Soneparilla.