Projektissa hyödynnettiin verkkokaupan viitetietoja tilausten erittelyyn ja tunnistamiseen. Constin projektipäällikkö merkitsi jo verkkokaupan tilauspohjan viitetietoihin, mihin kerrokseen tavarat halutaan. Näin lavat saatiin työmaalla toimitettua helposti suoraan oikeisiin kerroksiin purkamatta koko lähetystä.
– Välillä tehtiin samalle päivälle neljäkin tilausta eri kerrosten mukaan, muistelee Mikko Malmipuro, Consti Talotekniikka Oy:n pääkaupunkiseudun talotekniikkaurakoinnin projektipäällikkö. Tämä oli logistisesti järkevä ratkaisu, koska se ei sitonut työmaalla yhtä miestä toimituksiin. - Olimme tyytyväisiä toimituksiin, Sonepar pystyi vastaamaan hyvin tarpeeseemme, Mikko mainitsee.
Soneparin verkkokauppa ja tiivis toimitussykli projektin tukipilareina
Projektin keskeinen työkalu oli Sonpearin verkkokauppa. Consti Talotekniikalle avattiin projektikohtainen asiakasnumero, jolloin sopimushinnat pystyttiin kohdistamaan oikeille hankinnoille. Erillinen asiakastili helpotti myös tilausten ja kulujen hallintaa, kun asiakasnumeron alla oli vain kyseisen projektin hankintoja.
Projektitilin kautta kulkivat Consti Talotekniikan tarvitsemat päätuotteet, eli sähkökalusteet, valaisimet ja asennustarvikkeet. Projektissa käytetyt toimitustavat olivat normaalitoimitus ja päivätoimitus, joilla tilaukset kuljetettiin työmaalle tasaisena virtana.
Kohteen viimeistelyvaiheessa käytettiin myös ketterää tuntitoimitusta, jolloin työn edistymiseen ei tullut katkoksia. ‑ Kun saatavilla oli toimiva tuntitoimitus, saattoi pieniäkin eriä tilata tarpeen mukaan, huomauttaa Mikko. Tuntitoimitus on toimiva palvelu silloin, kun ei enää puhuta suurista positioista mutta aika on ratkaiseva tekijä. Monipuolisella palvelukokonaisuudella Consti Talotekniikalle saatiin rakennettua toimiva ja joustava toimitusketju.
- Henkilökunnan ylpeys Marskista on vahva, Jouko Puranen, hotellinjohtaja, Marski by Scandic.
Hotelli elää ihmisistä
Valmis hotelli on upea näky, hotelli todellakin kilpailee samassa kastissa kaupungin parhaimmiston kanssa. Saneeraus on toteutettu ammattitaitoisesti ja työn taso on korkea. Uudessa sisustuksessa on yhdistelty moderniin kaupunkihotelliin pieniä viittauksia Mannerheimista. - Uudistunut Marski haluaa olla muutakin kuin marsalkkahotelli, muistuttaa Marskin hotellinjohtaja Jouko Puranen.
Kaikille Signature -hotelleille yhteistä on se, että niiden toivotaan yhdistävän paikalliset ja matkailijat. – Kun Marskin remontti aloitettiin, ei mietitty pelkästään hotelliasiakasta, vaan huomioitiin myös kaupunkilaiset. Hotelli elää ihmisistä, siksi kaikki ovat tervetulleita, painottaa Jouko Puranen.
Hotellinjohtaja on tyytyväinen, sillä hotellin Kuusi palaa -ravintolasta on tullut lyhyessä ajassa suosittu kaupunkilaisten kohtaamispaikka, vaikka Helsingin ydinkeskustassa on paljon korkeatasoista, kilpailevaa ravintolatarjontaa. Samalla eläväinen ja urbaani hotelli tarjoaa hotellivieraille ainutlaatuisia kokemuksia.
- Hotellissa aikanaan työskennellyt rouva totesi uudet tilan nähtyään, että Marski on vihdoin palautettu vanhaan loistoonsa, kertoo Jouko Puranen. - Marskia on todella odotettu takaisin.